How We Organize Ourselves: 4th Grade Discovers Economics with High School Support / Cómo nos organizamos: 4° grado descubre la economía con el apoyo de High School

This week, 4th-grade students participated in a talk on economic activities led by 12th-grade students as part of the “How We Organize Ourselves” unit.

The central idea of this unit is that a country’s development depends on various social, political, and environmental factors, as well as the use of its resources. 4th-grade students are currently exploring resources and economic activities, and their guest presenters from High School, as experts in the field of Economics, helped bring the content to life with dynamic presentations on economic sectors and what these mean for Mexico.

During the class, the presenters explained the concepts of Economics and economic sectors, then led a practical activity with a lemonade sale. This exercise provided an opportunity to reflect on the concepts of Land, Labor, Capital, and Entrepreneurship and how inequality in these resources affects people in the real world.

According to Elizabeth Jasso, PYP Coordinator, this activity is part of the inquiry cycle, where students receive information on the topic from experts—in this case, their High School peers—to better understand concepts and apply the knowledge gained. The activity was conducted in both English and Spanish, with the goal of reinforcing understanding of the concepts beyond language.

4th-grade teacher Miss Amy Ronn commented, “We’re looking forward to seeing the impact of these interactive sessions on our students' understanding and their interest in connecting with High School role models.”

-----

Esta semana, los alumnos de 4° grado participaron en una plática sobre actividades económicas impartida por estudiantes de 12° grado, como parte de la unidad “Cómo nos organizamos.”

La idea central de esta unidad es que el desarrollo de un país depende de diversos factores sociales, políticos y ambientales, así como del aprovechamiento de sus recursos. Los alumnos de 4° están explorando los recursos y las actividades económicas, y los presentadores invitados de High School, como expertos en el área de Economía, ayudaron a dar vida al contenido a través de presentaciones dinámicas sobre los sectores económicos y su relevancia para México.

Durante la clase, los presentadores explicaron los conceptos de Economía y sectores económicos, y realizaron un ejercicio práctico con una venta de limonada. Este ejercicio sirvió para reflexionar sobre los conceptos de Tierra, Trabajo, Capital y Emprendimiento, y cómo la desigualdad en estos recursos afecta a las personas en el mundo real.

De acuerdo con Elizabeth Jasso, Coordinadora del PYP, esta actividad es parte del ciclo de indagación, donde los alumnos reciben información sobre el tema de parte de expertos, en este caso, sus compañeros de High School, para comprender mejor los conceptos y aplicar el conocimiento adquirido. La actividad se llevó a cabo tanto en inglés como en español, con el propósito de reforzar la comprensión de los conceptos más allá del idioma.

La maestra Amy Ronn de 4.º grado comentó: "estamos deseando ver el impacto de estas sesiones interactivas en la comprensión de nuestros alumnos y en su interés por conectarse con modelos a seguir de High School."








Comments

Popular posts from this blog

MS Student Day Dance

ASOMEX Soccer Results

NHS, academic excellence, love for service, leadership and character