How We Organize Ourselves: 4th Grade Discovers Economics with High School Support / Cómo nos organizamos: 4° grado descubre la economía con el apoyo de High School
This week, 4th-grade students participated in a talk on economic activities led by 12th-grade students as part of the “How We Organize Ourselves” unit.
The central
idea of this unit is that a country’s development depends on various social,
political, and environmental factors, as well as the use of its resources.
4th-grade students are currently exploring resources and economic activities,
and their guest presenters from High School, as experts in the field of
Economics, helped bring the content to life with dynamic presentations on
economic sectors and what these mean for Mexico.
During the
class, the presenters explained the concepts of Economics and economic sectors,
then led a practical activity with a lemonade sale. This exercise provided an
opportunity to reflect on the concepts of Land, Labor, Capital, and
Entrepreneurship and how inequality in these resources affects people in the
real world.
According
to Elizabeth Jasso, PYP Coordinator, this activity is part of the inquiry
cycle, where students receive information on the topic from experts—in this
case, their High School peers—to better understand concepts and apply the
knowledge gained. The activity was conducted in both English and Spanish, with
the goal of reinforcing understanding of the concepts beyond language.
4th-grade
teacher Miss Amy Ronn commented, “We’re looking forward to seeing the impact of
these interactive sessions on our students' understanding and their interest in
connecting with High School role models.”
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Esta semana, los alumnos de 4° grado participaron en una plática sobre actividades económicas impartida por estudiantes de 12° grado, como parte de la unidad “Cómo nos organizamos.”
La idea central de esta unidad es que el desarrollo de un
país depende de diversos factores sociales, políticos y ambientales, así como
del aprovechamiento de sus recursos. Los alumnos de 4° están explorando los
recursos y las actividades económicas, y los presentadores invitados de High
School, como expertos en el área de Economía, ayudaron a dar vida al contenido
a través de presentaciones dinámicas sobre los sectores económicos y su
relevancia para México.
Durante la clase, los presentadores explicaron los conceptos
de Economía y sectores económicos, y realizaron un ejercicio práctico con una
venta de limonada. Este ejercicio sirvió para reflexionar sobre los conceptos
de Tierra, Trabajo, Capital y Emprendimiento, y cómo la desigualdad en estos
recursos afecta a las personas en el mundo real.
De acuerdo con Elizabeth Jasso, Coordinadora del PYP, esta
actividad es parte del ciclo de indagación, donde los alumnos reciben
información sobre el tema de parte de expertos, en este caso, sus compañeros de
High School, para comprender mejor los conceptos y aplicar el conocimiento
adquirido. La actividad se llevó a cabo tanto en inglés como en español, con el
propósito de reforzar la comprensión de los conceptos más allá del idioma.
La maestra Amy Ronn de 4.º grado comentó: "estamos
deseando ver el impacto de estas sesiones interactivas en la comprensión de
nuestros alumnos y en su interés por conectarse con modelos a seguir de
High School."
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