AI with Integrity: Middle Schoolers Embrace Responsible Technology Use

Last week, Middle School students engaged in an important session on Academic Honesty and Artificial Intelligence, learning not only about the academic implications of AI but also about its responsible use in a digital world.

"Teaching students about AI and academic honesty is essential as AI tools become more accessible each day. Knowing when and how to use these tools responsibly helps students value their own work and avoid relying on AI for assignments in dishonest ways," explained Steven Eggers, Middle School Vice-Principal at JFK.

In this presentation, students learned that AI should not be used for schoolwork unless specifically permitted by their teacher. They also explored the ethics and responsibilities tied to using such powerful technology. “By discussing AI’s role in schoolwork, students can develop good study habits, understand the importance of independent learning, and make honest choices that support their growth,” added Steven.

The session goes hand in hand with our "Connected Responsibly" campaign, which emphasizes a safe, ethical digital presence. Just as students learn to avoid online harm through cyberbullying, responsible AI usage involves understanding its power and potential consequences. By learning about both topics, students are better equipped to make thoughtful, ethical choices online.

All Middle School students had an introduction to these themes: sixth graders explored the topic during their orientation class at the start of the year, while seventh and eighth graders discussed it with their language teachers.

Finally, students were introduced to useful AI tools for organization and brainstorming, empowering them to use AI constructively and with integrity.

 ---------------------------

La semana pasada, los alumnos de Middle School participaron en una sesión importante sobre Honestidad Académica e Inteligencia Artificial, aprendiendo no solo las implicaciones académicas de la IA, sino también su uso responsable en el mundo digital.

“Enseñar a los alumnos sobre la IA y la honestidad académica es esencial, ya que las herramientas de IA son cada vez más accesibles. Saber cuándo y cómo usarlas responsablemente ayuda a los alumnos a valorar su propio trabajo y a evitar depender de la IA para completar sus tareas de forma deshonesta”, explicó Steven Eggers, Subdirector de Middle School en JFK.

Durante esta presentación, los alumnos aprendieron que no deben usar la IA para el trabajo escolar a menos que el profesor lo permita específicamente. También exploraron la ética y las responsabilidades relacionadas con el uso de esta tecnología tan poderosa. “Al hablar sobre el papel de la IA en el trabajo escolar, los alumnos pueden desarrollar buenos hábitos de estudio, entender la importancia de aprender por su cuenta y tomar decisiones honestas que favorezcan su crecimiento,” añadió Steven.

La sesión se alinea con nuestra campaña “Conectados con Responsabilidad”, la cual enfatiza una presencia digital segura y ética. Así como los alumnos aprenden a evitar el daño en línea debido al ciberacoso, el uso responsable de la IA implica comprender su poder y sus posibles consecuencias. Al aprender sobre ambos temas, los alumnos están mejor preparados para tomar decisiones reflexivas y éticas en línea.

Todos los alumnos de Middle School recibieron una introducción a estos temas: los alumnos de sexto grado exploraron el tema en su clase de orientación al inicio del año, mientras que los alumnos de séptimo y octavo grado lo discutieron con sus profesores de idioma.

Finalmente, los alumnos conocieron herramientas de IA útiles para organización y generación de ideas, capacitándolos para usar la IA de manera constructiva y con integridad.

Camille Casses, Middle School Principal




Comments

Popular posts from this blog

MS Student Day Dance

ASOMEX Soccer Results

NHS, academic excellence, love for service, leadership and character