AI with Integrity: Middle Schoolers Embrace Responsible Technology Use
Last week, Middle School students engaged in an important session on Academic Honesty and Artificial Intelligence, learning not only about the academic implications of AI but also about its responsible use in a digital world.
"Teaching students about AI and academic honesty is
essential as AI tools become more accessible each day. Knowing when and how to
use these tools responsibly helps students value their own work and avoid
relying on AI for assignments in dishonest ways," explained Steven Eggers,
Middle School Vice-Principal at JFK.
In this presentation, students learned that AI should not be
used for schoolwork unless specifically permitted by their teacher. They also
explored the ethics and responsibilities tied to using such powerful
technology. “By discussing AI’s role in schoolwork, students can develop good
study habits, understand the importance of independent learning, and make
honest choices that support their growth,” added Steven.
The session
goes hand in hand with our "Connected Responsibly" campaign, which
emphasizes a safe, ethical digital presence. Just as students learn to
avoid online harm through cyberbullying, responsible AI usage involves
understanding its power and potential consequences. By learning about both
topics, students are better equipped to make thoughtful, ethical choices
online.
All Middle School students had an introduction to these
themes: sixth graders explored the topic during their orientation class at the
start of the year, while seventh and eighth graders discussed it with their
language teachers.
Finally, students were introduced to useful AI tools for
organization and brainstorming, empowering them to use AI constructively and
with integrity.
La semana pasada, los alumnos de Middle School participaron
en una sesión importante sobre Honestidad Académica e Inteligencia Artificial,
aprendiendo no solo las implicaciones académicas de la IA, sino también su uso
responsable en el mundo digital.
“Enseñar a los alumnos sobre la IA y la honestidad académica
es esencial, ya que las herramientas de IA son cada vez más accesibles. Saber
cuándo y cómo usarlas responsablemente ayuda a los alumnos a valorar su propio
trabajo y a evitar depender de la IA para completar sus tareas de forma
deshonesta”, explicó Steven Eggers, Subdirector de Middle School en JFK.
Durante esta presentación, los alumnos aprendieron que no
deben usar la IA para el trabajo escolar a menos que el profesor lo permita
específicamente. También exploraron la ética y las responsabilidades
relacionadas con el uso de esta tecnología tan poderosa. “Al hablar sobre el
papel de la IA en el trabajo escolar, los alumnos pueden desarrollar buenos
hábitos de estudio, entender la importancia de aprender por su cuenta y tomar
decisiones honestas que favorezcan su crecimiento,” añadió Steven.
La sesión se alinea con nuestra campaña “Conectados con
Responsabilidad”, la cual enfatiza una presencia digital segura y ética. Así
como los alumnos aprenden a evitar el daño en línea debido al ciberacoso, el
uso responsable de la IA implica comprender su poder y sus posibles
consecuencias. Al aprender sobre ambos temas, los alumnos están mejor
preparados para tomar decisiones reflexivas y éticas en línea.
Todos los alumnos de Middle School recibieron una
introducción a estos temas: los alumnos de sexto grado exploraron el tema en su
clase de orientación al inicio del año, mientras que los alumnos de séptimo y
octavo grado lo discutieron con sus profesores de idioma.
Finalmente, los alumnos conocieron herramientas de IA útiles
para organización y generación de ideas, capacitándolos para usar la IA de manera
constructiva y con integridad.
Camille Casses, Middle School Principal
Comments
Post a Comment