The distinguished mathematics education specialist, Ms. Erma Anderson, visited JFK

From May 29-31, JFK students and staff  had the privilege of welcoming back the distinguished mathematics education specialist, Ms. Erma Anderson. Ms. Anderson is renowned for her extensive experience and innovative approach to teaching mathematics. She currently works with AERO, Tri-Association and several leading researchers in the field of education. Her work focuses on helping teachers understand and teach mathematics so that students can engage, explore, explain, elaborate and evaluate. 

During her visit, Ms. Anderson visited several classrooms and conducted a series of training sessions for our teachers, culminating in an all-day workshop on Friday for more than 70 teachers. Her workshop with teachers was based on her observations of classroom instruction at JFK and she offered ideas for how we can improve instruction and student learning. Erma congratulated the teachers and noted that, “the JFK staff and administration are enthusiastic and passionate educators who consistently demonstrate that student learning is at the heart of everything they do. Progress is much easier to accomplish when the staff embrace new ideas.”

Our teachers found these sessions extremely beneficial and are eager to implement the new strategies in the classroom. The sessions focused on three main areas:

  1. Design planning of the instructional core. Based on the research of Richard Elmore, design planning promotes deep understanding through evidence-based strategies that lead to metacognition and mastery. Erma left us a “cheat sheet” of the 10 evidence-based strategies that have the most impact on teaching and learning - number 1 is “clear learning targets”. Other evidence based strategies include differentiation, feedback, technology integration, collaboration and questioning techniques. 
  2. Mastering the art of effective questioning techniques.  Research for the past 100 years has consistently shown that c85% of teacher questions relate to behavior management or lower order thinking. Our challenge is to ask questions that provoke critical thinking, problem solving, transfer, synthesis and analysis. “The level of mastery students reach is determined entirely by what sort of questions students are expected to answer.”
  3. Crafting effective math assessments that support student agency. Developing metacognition fosters creativity and imagination for students, for example: Let students choose how to solve problems (multiple approaches) or present their work (diagrams, graphs, etc.). There should also be multiple opportunities for self-reflection including self-assessment prompts to help students reflect on their learning process and identify areas for growth.

We are confident that these strategies and approaches will improve our instruction and lead to more powerful learning. Erma Anderson will continue to be available to JFK as a consultant and we definitely appreciate the passion for education that she shared in her three days at JFK. We will be dedicating PD time and monitoring teacher classrooms to ensure that we continue to improve in our journey to achieve the extraordinary.

Dave Brown, Assistant General Director

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Del 29 al 31 de mayo, los estudiantes y el personal de JFK tuvieron el privilegio de recibir a la distinguida especialista en educación matemática, la Sra. Erma Anderson. La Sra. Anderson es reconocida por su extensa experiencia y enfoque innovador en la enseñanza de las matemáticas. Actualmente trabaja con AERO, la Tri-Association y varios investigadores líderes en el campo de la educación. Su trabajo se centra en ayudar a los profesores a comprender y enseñar matemáticas de manera que los estudiantes puedan participar, explorar, explicar, elaborar y evaluar.

Durante su visita, la Sra. Anderson visitó varias aulas y llevó a cabo una serie de sesiones de formación para nuestros profesores, culminando en un taller de un día completo el viernes para más de 70 profesores. Su taller con los docentes se basó en sus observaciones de la instrucción en las aulas de JFK y ofreció ideas sobre cómo podemos mejorar la enseñanza y el aprendizaje de los estudiantes. Erma felicitó a los profesores y señaló que, “el personal y la administración de JFK son educadores entusiastas y apasionados que demuestran consistentemente que el aprendizaje de los estudiantes está en el centro de todo lo que hacen. El progreso es mucho más fácil de lograr cuando el personal adopta nuevas ideas.”

Nuestros profesores encontraron estas sesiones extremadamente beneficiosas y están ansiosos por implementar las nuevas estrategias en el aula. Las sesiones se centraron en tres áreas principales:

  1. Planificación del diseño del núcleo instructivo. Basado en la investigación de Richard Elmore, la planificación del diseño promueve una comprensión profunda a través de estrategias basadas en evidencia que conducen a la metacognición y al dominio. Erma nos dejó una "chuleta" de las 10 estrategias basadas en evidencia que tienen el mayor impacto en la enseñanza y el aprendizaje, siendo la número 1 "objetivos de aprendizaje claros". Otras estrategias basadas en evidencia incluyen la diferenciación, retroalimentación, integración tecnológica, colaboración y técnicas de cuestionamiento.
  2. Dominar el arte de las técnicas efectivas de cuestionamiento. La investigación de los últimos 100 años ha mostrado consistentemente que el 85% de las preguntas de los profesores se relacionan con la gestión del comportamiento o el pensamiento de orden inferior. Nuestro desafío es hacer preguntas que provoquen el pensamiento crítico, la resolución de problemas, la transferencia, la síntesis y el análisis. "El nivel de dominio que alcanzan los estudiantes se determina completamente por el tipo de preguntas que se espera que los estudiantes respondan."
  3. Elaborar evaluaciones matemáticas efectivas que apoyen la agencia estudiantil. Desarrollar la metacognición fomenta la creatividad y la imaginación en los estudiantes, por ejemplo: Dejar que los estudiantes elijan cómo resolver problemas (múltiples enfoques) o presentar su trabajo (diagramas, gráficos, etc.). También debe haber múltiples oportunidades para la autorreflexión, incluidas indicaciones de autoevaluación para ayudar a los estudiantes a reflexionar sobre su proceso de aprendizaje e identificar áreas de mejora.

Estamos seguros de que estas estrategias y enfoques mejorarán nuestra enseñanza y conducirán a un aprendizaje más poderoso. Erma Anderson continuará estando disponible para JFK como consultora y definitivamente apreciamos la pasión por la educación que compartió en sus tres días en JFK. Dedicaremos tiempo de desarrollo profesional y monitorearemos las aulas de los profesores para asegurar que continuemos mejorando en nuestro camino hacia lo extraordinario.

Dave Brown, Assistant General Director








 


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