Fair for Change: inclusion and acceptance

For the second consecutive year, I have enhanced a project based on service-learning that addresses the inclusion and acceptance of people with diverse abilities (disabilities). This inspired me to share my experience with new ways to change society.

On May 30th, I had the opportunity to introduce a new concept to first-year students in the Elementary Multipurpose Room. I established a fair focused on change (Fair for Change), presenting two characters of my own creation. I then guided the students to understand: What is a disability? Why shouldn’t we use the term disability? Why is it better to use diverse abilities? and other related questions. The students engaged in activities based on one of three diverse abilities: blindness, amputation, or dyslexia, and then identified solutions to the challenges they might encounter when performing activities with certain restrictions.

Before finishing their time at the fair, they wrote in a sentence, phrase, or words the concepts they had learned or things they found interesting. Many found similarities between their personalities and others with diverse abilities. The number of students who managed to recall any idea or ethical term was incredible.

I have surprised many people by focusing on this area; I must admit that a large part of this initiative has stemmed from Professor Antonieta Torres Olguín and Engineer Teodoro Rivera Contreras, of whom I have the privilege of being their grandson.

It was an experience where I could share with my teachers from Preschool, Elementary, Middle, and High School, involving their participation to raise awareness through common activities with modifications to achieve inclusion, making these a fun experience.

I thank Mr. Stuart, Miss Ara, Miss Naty, Miss Caro, and Mr. Dunn for the blind trust they placed in me to make my project a reality in the Elementary Multipurpose Room.

With the support of: Monica Rivera, Andrea Valencia, Tere Barba, Andrea Soto, María Casas, Yarid Gala, Tony Galván, Ale Castillo, Jenny Lopez, and Osvaldo Santos, the presentation of this project was a success.

I would like to express my gratitude to my mom Mónica Rivera, my aunt Tere Barba, my aunt Andrea Soto, and the chef. This project would not have been possible without their sponsorship.

Thank you for this opportunity, 

Tony Rivera, JFK HS student

 -----------------------------------------------------------------------

Por segundo año consecutivo, he mejorado un proyecto basado en el aprendizaje-servicio que aborda la inclusión y aceptación de personas con habilidades diversas (discapacidades). Esto me inspiró a compartir mi experiencia con nuevas formas de cambiar a la sociedad.

Tuve la oportunidad de introducir un nuevo concepto el pasado 30 de mayo en el SUM de Elementary para los niños de primer año. Establecí una feria enfocada en el cambio (Fair for Change), presentando a dos personajes de mi autoría. Para luego guiar a los estudiantes a comprender ¿Qué es una discapacidad? ¿Por qué no se debe de usar la expresión discapacidad? ¿Por qué es mejor usar habilidades diversas? entre otras cuestiones. Los estudiantes realizaron actividades basadas en una de tres habilidades diversas siendo: ceguera, amputación o dislexia; para luego identificar soluciones a los desafíos que podrían encontrar al realizar actividades con alguna restricción.

Antes de terminar su estancia en la feria, escribieron en una oración, frase o palabras los conceptos que habían aprendido o cosas que les habían parecido interesantes. Muchos encontraron similitudes entre su personalidad y otros con habilidades diversas. La cantidad de estudiantes que lograron recordar cualquier idea o término ético fue increíble.

He sorprendido a muchas personas, al enfocarme en este rubro; he de admitir que gran parte de esta iniciativa ha surgido de la profesora Antonieta Torres Olguín, y el Ingeniero Teodoro Rivera Contreras, de los cuales tengo el privilegio de ser su nieto.

Fue una experiencia en la que pude compartir con mis profesores de Preschool, Elementary, Middle y High School, logrando involucrar su participación para concientizarlos mediante actividades comunes con modificaciones para lograr la inclusión, haciendo de estas una experiencia divertida.

Agradezco a Mr. Stuart, Miss Ara, Miss Naty, Miss Caro, y a Mr. Dunn por la confianza que ciegamente me brindaron para hacer realidad mi proyecto en el SUM de Primaria.

Con el apoyo de: Monica Rivera, Andrea Valencia, Tere Barba, Andrea Soto, María Casas, Yarid Gala, Tony Galván, Ale Castillo, Jenny Lopez y Osvaldo Santos, la presentación de este proyecto fue un éxito.

Me gustaría expresar mi agradecimiento a mi mamá Mónica Rivera, mi tía Tere Barba, mi tía Andrea Soto y al chef. Este proyecto no hubiera sido posible sin su patrocinio.

Gracias por esta oportunidad,

Tony Rivera, JFK HS student














Comments

Popular posts from this blog

ASOMEX Soccer Results

MS Student Day Dance

NHS, academic excellence, love for service, leadership and character