Fair for Change: inclusion and acceptance
For the second consecutive year, I have enhanced a project based on service-learning that addresses the inclusion and acceptance of people with diverse abilities (disabilities). This inspired me to share my experience with new ways to change society.
On May 30th, I had the opportunity to introduce
a new concept to first-year students in the Elementary Multipurpose Room. I
established a fair focused on change (Fair for Change), presenting two
characters of my own creation. I then guided the students to understand: What
is a disability? Why shouldn’t we use the term disability? Why is it better to
use diverse abilities? and other related questions. The students engaged in
activities based on one of three diverse abilities: blindness, amputation, or
dyslexia, and then identified solutions to the challenges they might encounter
when performing activities with certain restrictions.
Before finishing their time at the fair,
they wrote in a sentence, phrase, or words the concepts they had learned or
things they found interesting. Many found similarities between their
personalities and others with diverse abilities. The number of students who
managed to recall any idea or ethical term was incredible.
I have surprised many people by focusing on
this area; I must admit that a large part of this initiative has stemmed from
Professor Antonieta Torres Olguín and Engineer Teodoro Rivera Contreras, of
whom I have the privilege of being their grandson.
It was an experience where I could share
with my teachers from Preschool, Elementary, Middle, and High School, involving
their participation to raise awareness through common activities with
modifications to achieve inclusion, making these a fun experience.
I thank Mr. Stuart, Miss Ara, Miss Naty,
Miss Caro, and Mr. Dunn for the blind trust they placed in me to make my
project a reality in the Elementary Multipurpose Room.
With the support of: Monica Rivera, Andrea
Valencia, Tere Barba, Andrea Soto, María Casas, Yarid Gala, Tony Galván, Ale
Castillo, Jenny Lopez, and Osvaldo Santos, the presentation of this project was
a success.
I would like to express my gratitude to my
mom Mónica Rivera, my aunt Tere Barba, my aunt Andrea Soto, and the chef. This
project would not have been possible without their sponsorship.
Thank you for this opportunity,
Tony
Rivera, JFK HS student
Por segundo año consecutivo, he mejorado un
proyecto basado en el aprendizaje-servicio que aborda la inclusión y aceptación
de personas con habilidades diversas (discapacidades). Esto me inspiró a
compartir mi experiencia con nuevas formas de cambiar a la sociedad.
Tuve la oportunidad de introducir un nuevo
concepto el pasado 30 de mayo en el SUM de Elementary para los niños de primer
año. Establecí una feria enfocada en el cambio (Fair for Change),
presentando a dos personajes de mi autoría. Para luego guiar a los
estudiantes a comprender ¿Qué es una discapacidad? ¿Por qué no se debe de
usar la expresión discapacidad? ¿Por qué es mejor usar habilidades
diversas? entre otras cuestiones. Los estudiantes realizaron
actividades basadas en una de tres habilidades diversas
siendo: ceguera, amputación o dislexia; para luego
identificar soluciones a los desafíos que podrían encontrar al realizar
actividades con alguna restricción.
Antes de terminar su estancia en la feria,
escribieron en una oración, frase o palabras los conceptos que habían aprendido
o cosas que les habían parecido interesantes. Muchos encontraron
similitudes entre su personalidad y otros con habilidades diversas. La cantidad
de estudiantes que lograron recordar cualquier idea o término ético fue increíble.
He sorprendido a muchas personas, al
enfocarme en este rubro; he de admitir que gran parte de esta iniciativa
ha surgido de la profesora Antonieta Torres Olguín, y el Ingeniero Teodoro
Rivera Contreras, de los cuales tengo el privilegio de ser su nieto.
Fue una experiencia en la que pude
compartir con mis profesores de Preschool, Elementary, Middle y High School,
logrando involucrar su participación para concientizarlos mediante actividades
comunes con modificaciones para lograr la inclusión, haciendo de estas una
experiencia divertida.
Agradezco a Mr. Stuart, Miss Ara, Miss
Naty, Miss Caro, y a Mr. Dunn por la confianza que ciegamente me brindaron para
hacer realidad mi proyecto en el SUM de Primaria.
Con el apoyo de: Monica Rivera, Andrea
Valencia, Tere Barba, Andrea Soto, María Casas, Yarid Gala, Tony Galván, Ale
Castillo, Jenny Lopez y Osvaldo Santos, la presentación de este proyecto fue un
éxito.
Me gustaría expresar mi
agradecimiento a mi mamá Mónica Rivera, mi tía Tere Barba, mi tía
Andrea Soto y al chef. Este proyecto no hubiera sido posible sin su patrocinio.
Gracias por esta oportunidad,
Tony Rivera, JFK HS student
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