Meet Oxana Vasyl Yeva, our new SWAS Coordinator
Originally from Ukraine, I have had the privilege of living and working abroad in a variety of roles before my tenure at JFK School. My academic journey has been deeply rooted in language and teaching after having earned a master's degree in English Language and Literature and a PhD in Pedagogy. My experience includes teaching English Language & Literature (L&L) as well as English as a Second Language (ESL) across diverse settings and levels. My research has been dedicated to language acquisition and bilingualism. I was proud to join JFK as an English Language and Literature teacher at the Middle School level, where I dedicated three enriching years before transitioning to the SWAS program.
The SWAS program stands as an exemplary sheltered language
program designed to bridge the gap for emergent multilingual students. It
uniquely focuses on teaching students both academic content and academic
language simultaneously, catering to a multilingual framework. Our primary aim
is to equip our students with sufficient proficiency that ensures their success
in mainstream classes. We prioritize creating a safe and comfortable learning
environment that fosters linguistic and academic skill development.
The SWAS community is diverse and vibrant, having students from many different countries, such as the United States, Korea, Japan, Germany, Poland, Brazil, Canada, Italy, France, etc. As a program, we pride ourselves on our supportive community ethos, the success we've achieved, and our unwavering values that uphold a school culture that's safe, innovative, and collaborative.
Oxana Vasyl Yeva, SWAS Coordinator
Originalmente de Ucrania, he tenido el privilegio de vivir y trabajar en el extranjero en diversas funciones antes de mi permanencia en la Escuela JFK. Mi trayectoria académica está profundamente arraigada en el lenguaje y la enseñanza, después de haber obtenido una maestría en Lengua y Literatura Inglesa y un doctorado en Pedagogía. Mi experiencia incluye la enseñanza de Lengua y Literatura Inglesa, así como Inglés como Segunda Lengua (ESL) en diversos contextos y niveles. Mis investigaciones se han centrado en la adquisición de lenguaje y bilingüismo. Me enorgulleció unirme a JFK como profesora de Lengua y Literatura Inglesa en el nivel de secundaria, donde dediqué tres años enriquecedores antes de hacer la transición al programa SWAS.
El programa SWAS es un programa exitoso de lenguaje diseñado para cerrar la brecha para los estudiantes multilingües emergentes. Se centra de manera única en enseñar a los estudiantes tanto el contenido académico como el lenguaje académico simultáneamente, adaptándose a un marco multilingüe. Nuestro objetivo principal es dotar a nuestros estudiantes de la suficiente competencia que asegure su éxito en las clases regulares. Priorizamos la creación de un entorno de aprendizaje seguro y cómodo que fomente el desarrollo de habilidades lingüísticas y académicas.
La comunidad SWAS es diversa y vibrante, con estudiantes de
muchos países diferentes, como Estados Unidos, Corea, Japón, Alemania, Polonia,
Brasil, Canadá, Italia, Francia, etc. Como programa, nos enorgullecemos de
nuestro firme compromiso comunitario, el éxito que hemos logrado y nuestros
valores inquebrantables que sostienen una cultura escolar segura, innovadora y
colaborativa.
Oxana Vasyl Yeva, Coordinadora SWAS
Comments
Post a Comment